Bir bale izledim sinirim bozuldu
UMA o gecesi
_ Sevda-Cenap
‘ And Vakfı’nın
ı örgütlediği_ bir
‘ let du Nord” (Kuzey
g a; ,. î
_ _îğ ;şi iy!
7 *nn »
9’i
siniri
baleyi izledim. llk eser
“El Canto de Despe- .
dida”. (Veda Ezgisi) adını
taşıyordu.
Topluluğun adı “Bal
Balesi). ..
sahnedeki dansçılar
‘karanlıktan aydınlığa çıkınca, sa
londa bir dalgalanma, çalkalanma
oldu. Yedi erkek vardı sahnede…” .
Karalara bürünmüşlerdi, üstleri
erkek atleti, altları kadın eteğiydi.
Hemen önümdeki sırada oturan bir CHP’li milletvekili espri_
_ yaptı.
“Tak-şak Doğan Paşa davetliydi, geldig mi acaba?
Adamlar Fransa’dan kalkıp
gelmişler, onun îqnuruna bale
yapıyorlar. Gelmédiyse ayıptır…” ‘ l
Arkamdaki sırada `0turan DYP
milletvekillerinden biri sinirlendi.
“Siz kendi halinize bakın
lan!”
Iki eser arasındaki cigara molasında muhabbet devam etti.
“Doğan Paşam hangisiydi?
Sağdan dördüncüsü mü?”
“Galiba o! Bayağıiyi kıvırtıyordu ”
::Etek boyu biraz uzun mu ,
tutulmuş ne?”
“Vallaaa kıyafet yakışmış..
***k
Eşim baleyi çok sevdi. Kendisi
gibi 35-40 senelik devlet bale sanatçısı olan arkadaşlarıyla konuşmaya koyuldu.
“Mearyse Delente kadınlara saygılannı sundu bu eserde… Yara almış olan kadınlara… Çünkü, erkeklerin deliliği ve barbarlığı onlann yaşam
sebeplerini, vekâleten umut
etme heveslerini ellerinden
aldı. Çünkü, bir gün, erkeklerin savaşı bu kadınları dul,
yetim ve birçok şeyden yoksun bıraktı. Bu kadınları, erkeklerin yorumlaması için daha ne iyi bir sebep olabilir?”
Aklım, ewel haftaki kadınsız
RP kongresinde, iki gün önceki
kadınlı gensoru oylamasında, ertesi günkü “öyle-tıöyle” CHP küçük
r halel
bozu|d u
K rkurultayındaydı.
– .ss › i’ « 1
ı î | -l lı v
*
HOCAili..
YAZIYOB
KURTHAN FİŞEK .
~ Kültür fukarası olduğum için bu
konuşmalan anlayamadım, fuaye
ye geçtim. DSP’lilerle CHP’liler ko- ,
‘nuşuyordu Kulak misafiri oldum. l
“Bunlar travesti mi?”
“Ulan hıyar… Yabancı dil bilmezsin, konuşma bari… Travesti
l ‘garabet’ demektir. Onun doğrusu
‘transvestit’… Yani, ‘ters-çapraz giyinenî., Etekle gezen erkeğe;
pantolonla gezinen kadına denır…”
“Cihangifdekiler transves
tît mi, travesti mi?” ‘
“Bana ne soruyon lan! Meclis
başkanlığına sözlü soru önergesi
ver, Kalemliye sor. Urolog kökenlidir, anlar bu meseleleri…”
ik**
Kültürden kültürsüzlüğe açılan
‘kültür mozaiğimizden kaçtım.
“Giselle” balesinin modern
uyarlaması başladı.
Hanım dansçılar giyinikti önce… Sonra fazla elbiselerini atmaya başladılar. Geyik muhabbeti yine başladı.
“Bunlar çevreci galiba…
Soyunmaya başladılar. . . ”
“Eeeee?”
“Sağdan yedinci kim? Hiç
yabancı gelmiyor vücûdu…”
“Saçmalama lan! O böyle yerlere gelmez… Resim yapıyordur
şimdi…”
“Yani, soyımmayacak mı?”
“l-ııhhhh. . . ”
“Yani, travesti falan değil
mi?”
“Saçmalama düdük! Sapına kacl_ar erkektir kendileri netekim…
Öyle uluorta soyunanlara ‘teşhir
hastası’ denir bizim lügatımızda…”
i**
Sanat yazısı yazmak için gittim
baleye… “Pazar Keyfi” yapasınız diye… Orada da huzur vermediler…
Emir-komuta zinciri içinde. ..