Leylek olsam, uçup gelsem!
PERŞEMBE
MRAH’a babalık dâvâsı açan kızımız,
E “pey akçesi” olarak Adl^ Tıp’a yatırıla
cak paranın bir bölümünü denkleştirmiş, çokçasını bulamamış… Doku testi, kan
testi tamam, DNA testi eksik…
Koniîçyııs’un lâfı geliyor aklıma…
“Herkes anasını bilir, babasını bilebilene ‘bilge’ denir… _ ı
i’ i’ i’
Anadolu’nun Celal* isyanları döneminden kalma bir özdeyişi çınlıyor kulaklarırrıda…
“Baba baba dedik,
ayaklarına kapandık,
hâk-i pâ ‘ yüz sürdük. Babıaıııeiki iş yapar. Çocuklarını himâye eder, annelerini
becerir…”
i’ *k ‘k ›
Babaya fazla güvenmeyen bir kültürden
geldiğimiz muhakkak…
Peki, bizi dokuz ay birkaç küsur gün
karnında taşıyan annelerimize güvenimiz
var mı? _
Başka özdeyişlerimiz var. “Anneler yanm yer, yanmşardan beş yer…”
Çocuklarının boğazzından kesen annenin, çocuklanndan la yediğine, anneye
güvensizliğe karinedir bu…
i’ i’ i’
Çocuklar ne yapsın?
;KıııırîıAN FİŞEK
l Leylek olsam,
– N g!.
ıéßlêîıliéıwll› ßllglıgéNMîâ
am. GÖÇ-MEN MoêM
‘TAN ı M A M”.
ucu!! ılelseml.
Baban belirsiz, anan seni satıyor.
Leyleklere güvenecek elbette… Peki, niye “leylek” de başkası değil?
İsa’dan çok önceki İskandinav hayvanbil imcilerine (zoolog) ve doğacılara (naturalist) bakıyorum. `
Yetmiş yıl yaşarmış dişi leylekler… Po
= poları sıcak kalsın dil ye, her yıl aynı bacaya
“` döner, yuvasını kurarmış… Alışmamış popo
da don durmadığı için,
tünedikleri baca aynıymış… Yaşlılarını korurIarmış… Yumurtalar
bacadan aşağıya salınırken, el-ayaktan kej silmiş ihtiyar leyleklere
. kol-kanat gerilirmiş…
“Evimiz amma da kalabalıklaştı!” diye ser1 zenen yavru leyleklere, “Kardeş geldi!” denirmiş…
Yavru leylekler, genç leylekler, moruk
leylekler, herkes rahat…
Roma’nın Lex Cic0naria’sı var. “LeylekIerirı. Kanunu”…
Ozetini vereyim. “Leylekler insana benzemez. Yavrularını korumayı, yaşlılarını
sevmeyi büyüklerinden öğrenirler. Olur olmaz eşleşmezler, monogamdırlar. Birini
, kurtarmak için öbürünü satmazlar…”
Bir lâf da ben edeyim. Leylekten al
haberi!
BÜLENT çiziyöi?
BANK BANKALARIN BORÇLAFIİNI DEVLET ÖDEYECEK.
nar a
TAMAM İ5TE_…
ŞiMDI-BÜTÜM :9
BATMAYA KALDI
. i HANIM»
Eskı dosttan dusman olur! . mumu «Amviıçm
ÜSAMEITİN Cindoruk’u artık sevmiyorlar. “18 , .KURDQEQJI “d”
ında girdiği DP’nin 2 yıl sonra gençlik kollan bim EHSWUSU kundaEğlcanı oldu. Ama, DP’nin devamı olan AP’yi in- bm” Kuruımasma ku’
kâr etti,ondan 41 ‘lerin içinde raldı…” ‘Ulu’ da’ .ne- yaşarlar’
“Avukatlık şö reti, Yassıada’da ‘mi savunduysa, ”e Ylergne ‘Ferıer’
hepsinin idam edilmesinden gelir. Ne hikmetse, Türki- Edge Insamânmn»
yenin şu meşhur avukatlarının şöhreti&
nı’iißankeyegrêlâsmıßîênkagêiginanIarındar: Engin Yasak?? kéllaßTalaî’
Can’|a Bakdnun (Baki Cengiz Aygün) avukatıydı…” “F gehştımneliîi’ enst”
“Emanetçi şuitandı, ama, DeınirePin yasakla- *Ucğêğ arablıir- k?
rının kalknıası ıçın dı. Hakkında valar açıldı, İ m5′ Sağğgßca ÖzaPahakarettenfa ,amaiekmaiikiimiyeıi yok…” _I &ter Off& f&
“Yatıp kalkar, ANAP ortaldığını düşünür. ANAP’Iı F’ 505?? 9m° ‘?”
bir bayan miııeweıdıiyıe Londra’daki müşterek hesabı- an” ,, d°m°’ı“%”!<'
nın büyüklüğünü sorun kendisine... Özel bankalarda 'eşme paket e"”'”
batmış devlet bankası paralarının üç icatıdır..." muğıâımğh' l ,
Hüsamettin Cindoruk'u artık DYP'iiler de sevmiyor. "5 MaYßm 1 Deadı"
Bütün bu Iâflar eski dostlarının... "e °Vmuşm Dem°k`
r ratikieşecekmişiz...
ş ... O tarihi de sevmi` "N°ğğ'r',ğakfğym'j'fa”k yorum. "SSS-K" geli' (John F. Kenneddy, 1961) Y°' ak"ma"