Burası Radyoevi

^ .ww

RA

NKARA Radyosuhun benim için ta_
rihsel önemi vardır. M _
Atatürk Bulvarı üstünden Ulus ey

si. Ha’

danı`na giderken sağdadır.

Sağa dönersen Numune Hastane

cettepe Üniversitesi. Kültür Bakanllğ1~~
Odrom.

Sola dönersen. hipodrom-mip
Mayıs spor tesisleri…

Tam karşı çaprazında Devlet Opera Ve

Balesi…
Orada dur… `
Burası Ankara Radyoevi…

Ankara’nın bence en önemli yeridir’

‘k i’ i’
Takvim yapraklannı gen’ çeviri
bakalım. ne kadar şendik…
1928 yılında, “Devletin Tek

p

sesi” ola

rak kuruldu.

Zaman tünelinde ilerledik, 20 Mayıs’ı 21
Mayıs’a bağlayan geceye geldik.

Ali Elverdi albaydı o zaman…

Talat Aydemir darbeciydi.

İlhan Baş üstteğmendi galiba…

i’ ‘k i’

Talat albayım darbe teşebbüsünde bulundu. Ilhan dostum radyoevine el koydu. ele
gedçirdi. “duruma vaziyet edildiğini” söye ı.

Alipaşa radyoevinin yayın odasına girdi,
emir-komuta zinciri içinde, İlhan’ı kulağından
tuttuğu gibi dışan attı. hükümet güçlerinin
duruma hâkim olduğunu arz ve beyan etti.

Ilhan kısa süreli bir şaşkınlık geçirdi.

Geri döndü, Ali Elverdi Albay’ımı apoletlerinden, ispoletlennden tuttuğu gibi iteledi,

I(_URTAN
FIŞEK

Mikrofonu aldı eline…

İktidar devamlı olarak el değiştiriyordu.
20-21 Mayıs böyle geçti.

Albayla üstteğmen kavga ediyorlar. birbir
lerinin elinden mikrofonu kapıyorlardı.

Başka ne yapabilirler ki?
Tek kanal var, o da radyo…
‘A’ ‘k i’
Gel zaman. git zaman, 12 Mart Darbe
si oldu.

TRT-l henüz üç-dört yaşındaydı.

Yine Ankara Radyosuhu dinliyorduk.
Bu konuda anılanmı tazelemek istiyorum.
Küçük bir bilgi notumu o dönem çalışan
. ..ÇARŞAMBA l8 EKİM 2090

larından aktaracağım…
İzninizle. . .
i’ ‘k ‘k
Ankara Radyosuhun tarih.- taş binasının
küçük’ pencerelerinin ardında hep bir koşuş
İ mavardır. O gün de Jülide Gülizar, elinde

haber bülteni. stüdyoya girerken. cocuk saatinin Oya ablası Oya Savaşçı, yönetmen
Ergin Orbey ile birlikteydi. Rüştü Asyalı ‘nın oynadığı Keloğlan oyununun prova/an
yapılış/ordu. Ziya Taşkent 5 Nolu stüdyoda
Türk Sanat Müziğinin sevilen parçalarını
banda alıyordu. Faruk Güvenç her zamanki gibi tam zamanında motosikleti ile radyoya gelmişti. Eşi kemancı Suna Kan, büyük
Stüdyoda. Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası ile birlikte canlı yayın öncesi son
provalan yapıyordu. “Sorunlar-Çöziiınler”
konulu acık oturumu yapan Beldan Kabalak, konuklaıivla Türkiye’nin ekonomik dar
boğazdan nasıl kuıtulacağını tartışıyordu.
Montaı’ oda/an. yayına yetişecek programla
nn hazırlanması için çoktan dolmuş, çalış
malar başlamıştı. Her odada her köşede var- `

dı bu koşuştumıa… Mahmut Tali Ongören, Emil Galip Sandalcı, Çetin Çeki,
Turan Dursun, Melik Aşık, Yalçın D&

ğan, Sevgi Soysal, Adalet Ağaoğlu var- i

dı. 12 Mart Muhtırasını okumak da Çetin
Çeki ‘ye nasip olmuştu.
‘k i’ *k

12 Mart Muhtırası verildiğinde. Ankara î

Radyoevinde durum buydu.

Yukanda adı geçenlerin büyük bölümü
hapse atıldı, işkence gördü.

Bir kısmı. Albay Yaşar Savaş yönetimin
deki “Yurttan Sesler Korosu”na transfer `
edildi. Mamak Muhabere Okulu’nun içindeki î

Keçikıran Tepesinde bulunan Mamak Radyosu’na… Ankara Radyosuhun alternatifi
Mamak Radyoevi olmaz inşaallah..

Eşimin temsillerine. operaya giderken
hep orayı hatırlıyorum.
Şükrediyorum halime…

~Y^~ v*

wvmrw/ı »Wr-‘vwxawrfr-ynwı « “4/<*ğ, W» . mm »ıuzaımwvm «zýawwmnrım ımmxmawmwwm-c